Isn´t it ironic, don´t you think?


"It's not enough that we do our best; sometimes we have to do what's required"
- Sir Winston Churchill.

Imorse hade vi Physiology-tenta. Mina klasskamrater har ju självklart pluggat sönder sig till den, trots att de säger "nä, jag har inte hunnit plugga...". Själv satt jag tillsammans med min granne till kl.04 och försökte lösa lite Biochemistry-frågor tills dagens seminarie. Därefter sov jag 4h, gick till Physiology-tentan i något "jag-är-en-zombie-låt-mig-sova-stadie", för jag minns knappt hur provet gick till. När jag vaknade imorse och tittade mig i spegeln tänkte jag först säga "haha, det är en kines i min spegel", men helt plötsligt var det inte lika roligt när jag insåg att det var mina ögon som hade krympt 5 storlekar. Tack och lov för sminket säger jag bara!

Sedan var det Biochemistry i 4h. Det bör nästan vara straffbart att ha sådana långa lektioner! Vi fick bara en 15min rast, och sedan fortsatte lektionen i full fart. Ojojoj, vad jag inte var pigg alltså! Dessutom hade en klasskompis lånat mina anteckningar inför lektionen, som hon sedan lånat ut till en annan människa i klassen så mina anteckningar var på vift. Och där satt jag i första raden framför läraren utan böcker, med ögonlock tunga som bly. Det var tungt.


Apropå  tungt; så vill jag ge ett STORT ELOGE till Er studenter som ligger i och härdar, som kämpar och som har självdisciplin. Jag tycker ni är jätteduktiga!! Själv önskar jag mest av allt att jag kunde ha de där 10% av det ni har. Jag önskar att jag kunde ge 100% i allt hela tiden, istället för att ligga på en sparlåga och ändå bränna ut mig!
Varför kan jag inte ge 100%?!

Jag önskar att jag kunde vara lite bättre iallafall:
- Kämpa lite mer.
- Ha lite mer fokus.
- Och lite mer självdisciplin.

Ibland tröttnar jag på att vara mig själv.
Ibland blir jag besviken på mig själv.
Ibland vill jag vara någon annan.
Men bara litegrann.




"Well life has a funny way of sneaking up on you.
When you think everything's okay and everything's going right.
And life has a funny way of helping you out when.
You think everything's gone wrong and everything blows up.
In your face."




Kommentarer
Postat av: Evelina

Nä men Olivia så tänker alla. Jag önskar att jag var mattesmart och hade logiskt tänk. Men man är ju bara sigsjälv..så man får göra det bästa man kan av det man har.

Sedan är det ju så att man genetiskt är född smartare/mindre smartare så man får skylla sina föräldrar för det är hela 40% av smartheten som ärvs. Jag skulle vilja ha Einstein päron!

2008-10-31 @ 12:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0