Oj, en "vanlig dag"!


Idag händer ingenting speciellt faktiskt. Mina känslor är stabila; jag är varken superglad eller superledsen. Herregud, nu låter det som jag i vanliga fall är schizofren eller manodepressiv.  Hmm, kanske finns en gnutta av det med i min galna skalle? Men idag, ty min förvåning, är det en helt "vanlig dag" i Gdansk, sådana som inte inträffar speciellt ofta i mitt liv. Eftersom det är en såpass sällsynt dag, måste den komma med i bloggen trots allt.

Detta innebär dock ingenting bra för bloggen, för händer det ingenting speciellt i mitt liv finns det inte heller så mycket att berätta om. Visst, jag kan babbla om när jag gick upp, vad jag åt eller när jag sket...men ärligt talat, vem bryr sig?!

Jag har fastnat i serien "Heroes", och blir bara mer och mer beroende av den. Igår satt jag upp till kl.04 och tittade med Krister. Och fortsatte idag. Hallå, kan någon hjälpa mig ur detta rus?

Apropå ingenting, så gillar jag den här dikten skriven av den svenske författaren Nils Ferlin:

"Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet.
Vad var det för ord - var det långt eller kort,
var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu - förrn vi föser dej bort,
du barfotabarn i livet.
"
                                            
Godnatt, ni som läser detta.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0