Biokväll och ännu mer ångest...


Jahopp, då var man på bio andra gången sedan jag flyttade ner till Gdansk för 1,5år sedan. Hejja mig! Jag är verkligen spontant och en ganska rolig människa som gillar att hitta på saker - kom igen, ni måste tro mig!

Jag vet, jag väljer helt fel tidpunkt att gå på bio. Precis nu när vi har en himla massa plugg, Biochemistry och Physiology nalkandes så väljer jag att drömma mig in i filmvärlden. Och det var inte bättre igår, när vi satt till kl.03 på natten och drack vin och spelade TV-spel. Idag vaknar jag vid lunchtid med världens största ångest - varför vaknar jag så sent?? Min första tanke: jag ska göra den här dagen alldeles suverän, jag ska plugga häcken av mig. Och då gör jag det jag inte får göra, jag går till gymmet! Som om vi hade tid för det....

Då har de flesta i min klass redan spenderat 4h pluggandes på något bibliotek runtomrking. Jag tycker ni är sjukt duktiga, för ni kan det jag är sämst på - att plugga! Jag älskar att plugga, och jag kan plugga om jag bara vill - men varför ska det vara så förbaskat svårt att sätta sig på den stora rumpan - varför är det lika svårt varje gång?!

Och där försvinner eftermiddagen, med all träning, svett, dusch, tvätta håret, smörja in kroppen och allt annat vad det innebär. Ett litet projekt må inte riktigt vara som man tror - för där förvandlades det till ett stort eftermiddags projekt. Precis när jag har 3h kvar innan jag ska iväg till bion, får jag besök av mina kära grannar. Jag älskar Er, men inte idag! Stress, stress och ännu mera stress...

Jag hinner kolla igenom lite plugg, sedan blir det bio. Trevligt sällskap, bra film, skönt att komma bort från campus. Men fortfarande denna stress inombords. Vad faen sysslar jag med? Det här är så olikt mig.

Frågan är: Gör detta mig till en sämre (blivande) läkare?
De finns ju de som tror starkt på den teorin.


Från filmen -  "My Best Friend's Girl"



Kommentarer
Postat av: Evelina

haha nejdå! Jag blir lite rädd för mina egna vibbar här..jag vill inte plugga. Jag gör allt för att slippa..okey inte. Men jag städar och plockar med andra småsaker så jag kan få slippa. Jag orkar inte, jag är så uttråkad så det inte är sant. Känner att det inte kommer gå bra nu det sista här. Panik. Jag gillade första året bättre!

2008-12-01 @ 16:33:05
Postat av: Anonym

Vad gullig du är, tack! Jag vet innerst inne att du har rätt, jag vet innerst inne hur mycket jag tycker om honom så det blir lite knepigt nr man vet två helt motsatta saker, men jag vet också att för att förlåta honom krävs det mer än jag kan ge, så jag vet att jag inte skulle klara ta tillbaka honom även om jag vill. Men ja jag får gå ut och leta efter min drömprins :-)

2008-12-01 @ 17:05:59
URL: http://omminabort.blogg.se/
Postat av: Tess-Angelica

Kul att läsa om allt! Roligt att du pluggar till Läkare, någon Speciel inriktining? När är du klar? Bor du i Gdansk nu?!?!?!?



Kramar Tess

2008-12-05 @ 12:00:46
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Tess-Angelica

Kul att läsa om allt! Roligt att du pluggar till Läkare, någon Speciel inriktining? När är du klar? Bor du i Gdansk nu?!?!?!?



Kramar Tess

2008-12-05 @ 12:59:11
URL: http://tessangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0