Spice up your life!


Häromdagen gick Krister till köket bara för att hämta en kökssvamp medan jag stod i korridoren och babblade på. Och helt plötsligt hör vi en SMÄLL från rummet.
Vi kommer in i rummet och en hylla har brakat ihop, och dragit med sig allt i sin väg. Allt ligger nu på golvet: böcker, pärmar, papper, datorskärmen, högtalaren och massa annat som befann sig antingen på hyllan eller på bordet nedanför. Kaos!

Min granne knackar försiktigt på dörren och undrar om allt är okej?
Hon trodde väl att vi höll på att slå ihjäl varandra! Polsk skit, ville jag säga. Men skit som skit - det kan hända var som helst.

Liknande saker händer mig jämt och ständigt: hyllor kollapsar, jag blir jagad av snuten, jag missar färjan inte bara en gång, en nära person glömmer kolla att passet är utgånget innan vi har checkat in bagaget, jag blir fotad på tyska serpentinvägarna, jag blir jagad av en ilsken polsk taxichafför - som om jag inte hade fullt upp ändå?! Ibland funderar jag på om någon "där uppe" försöker testa mitt tålamod, eller bara "spice up" mitt liv.

Någonstans i mitt kaotiska och stressiga liv, försöker jag sträva efter en balans.
Efter lugn och ro.

- Är detta för mycket begärt tro?











                              SPICE UP YOUR LIFE!



Kommentarer
Postat av: Dida

Bilderna du tog visar lugn och ro enligt mig! "personen från ovan" kommer ge dig en belöning för vad du gör åt alla och allt som händer dig! Kämpa bara in i det sista! Kramar på dig!

2008-11-12 @ 20:36:58
Postat av: Evelina

även om det inte visar sig så tydligt för mig kan jag känna likadant. Jag tappade en glasskål med Clementiner igår så den gick i krasch, okey nu kom jag inte på ngt prakt exempel, men jag gör av misstag sönder en massa saker allt från tekniska prylar till mina skor konstant just nu.

2008-11-14 @ 16:58:53
URL: http://mswerner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0