Icke-existensbara omkörningar

Yello,

Jag är tillbaka från Szczecin, där jag hälsade på min syrra. Vi bilade dit och det tog alldeles för många timmar, för det regnade, var mörkt och polackerna gör ju omkörningar som inte ens existerar! Det gäller "hålla i hatten", om man vill göra en bilresa och komma levande därifrån. Läng vägen står det kors med jämna mellanrum, blommor ligger vid vägen och ljus är tända. Där har folk dött, många på grund av sin vårdlösa körning - men tyvärr är det oftast oskyldiga offer. De som kört på andra sidan vägen, de som varit mötande trafik. Man brummar vidare och blir ständigt påmind om trafikens dödsoffer...

Vid ett tillfälle, skulle fem bilar kör om oss - samtidigt som de körde om varandra! Ni skulle sett vilken cirkus! Krister la sig lite till höger i väggrenen, för att släppa förbi "idioterna". Plötsligt ser vi tre killar i svarta jackor, gåendes på den svarta asfalten i det svarta mörkret. Men hurra! Krister kastade sig på ratten i sista sekunden, och på så sätt slapp dessa killar bli till nästa kors längs vägen. Pust!

Om några dagar kommer jag få lite svenskt lösgodis, det ser jag fram emot. Biochemistry på fredag den här veckan, så nu blir det plugg framöver! Veckan därpå kommer två av Krister syskon och hälsar på. Då blir det party! Sedan är det bara att räkna ner dagarna tills jag får åka hem. Jul jul, strålande jul! Jag älskar julen!





Kommentarer
Postat av: Evelina

jag gillar den låten!

Å jag håller med, jag minns för några år sedan när pappa skulle köra oss till Lodz, det var ett helvete..det är livsfarligt! Speciellt ute på landsvägarna.

2008-11-09 @ 00:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0