Praktik på akuten - Akademia Medyczna

Jag har bloggen för att skriva om mig, mitt liv och mina problem. Here we go!

Idag var jag på praktik i sjukhuset 10-17.
Det kom in massa spännande "fall", vi fick göra en hel del grejer och hjälpa till vid operationer. Spännande, eftersom det egentligen är första gången för mig på ett sjukhus - och inte som patient då! Vrickade fötter, gipsning, 2st korta operationer där en böld blev borttagen och en patient blev sydd för han hade piercat sitt öga med en pistol från någon högtryckspump på Varvet. Sedan hade vi en aggressiv patient som hade tagit sömnpiller och överdrivit lite med spriten, så vi var 6st personer som spände fast honom med bälten och kunde undersökta han först då...

Efter sjukhuset blev det gympa-class, därefter handlade vi på LIDL.
Hela dagen har gått förbi, och jag har inte pluggat någonting alls. Mår dåligt, känner mig usel som människa...fastän jag egentligen inte har en bra anledning till det!
Imorgon ska jag till skolbiblioteket 10-15, sedan praktisera på sjukhuset. Då kommer jag vara en "bra" människa.

Och nu ser jag fram emot till att mina föräldrar kommer på tisdag, saknar de så himla mycket!

Gonatt, mina vänner!

PS. För första gången i mitt liv, såg jag även ett lik i en liksäck rulla förbi i korridoren...

Kommentarer
Postat av: rimiss=)

Welcome to the Hospital, Baby!

2008-05-26 @ 02:20:45
Postat av: Lavinia

Herregud, vet du vad Olivia? Du kanske ska fundera på att bli författare istället, eller göra det vid sidan om? Du skriver så himla bra, intressant, kul!! Det är ett nöje att läsa vad som händer i ditt liv..

2008-06-04 @ 18:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0