Inget internet

Jag har inte något internet på rummet pga. att vi laddat ner säsong 3 och 4 av Dr. House oh blivit "bannade". Får springa runt och låna dator av mina grannar, så det är ett helt projekt att blogga just nu...

Igår var jag på sjukhuset på praktiken och fick vara med på en benamputation. Det var väldigt lärorikt och spännande, fastän allt skedde på ett annorlunda sätt än jag trodde att de skulle ske på: de öppnade benet med en skalpell, och fortsatte med något el-instrument som brände upp huden och musklerna. De luktade grillat och rök från den där el-grejern. Sedan knipsade kirurgen av fibula med en tång och sågade tibia manuellt (för hand). Alla artärer blev säkrade med speceilla knutar, och vadmuskeln lämnades kvar för att sedan sys fast på framsidan - under knät. Kirurgerna var verkligen skickliga!

På kvällen skulle jag plugga, men det blev inte rikitgt av. Idag känner jag mig dubbelt så stressad än jag skulle vara "normalt", allt för att jag försöker ta igen gårdagen och hinna med dagens planering. Imorgon väntar Histolgy practical part, något som jag fortfarande inte satt igång med...

Nu ska jag käka någonting, och sedan väntar biblioteket - hoppas få lite plugg gjort där. God, I love the library!


PS. Lägger till detta nu när klockan slår midnatt: blev inget bibliotek, jag somnade påväg dit. Ligger back i planeringen, stressigt värre! Varför utsätter man sig själv för detta självmant...?!

Kommentarer
Postat av: calle

är du på biblan? ser dig ju aldrig där;)

2008-05-26 @ 21:09:09
URL: http://mellner.blogg.se
Postat av: Evelina

Gör du praktiken nu Olivia? Jag är förvirrad!:)

2008-05-26 @ 21:18:31
URL: http://www.mswerner.blogg.se
Postat av: Olivia

Calle: dagens planer gick i kras, jag somnade...
Evelina: jag gör praktiken nu, det är ändå "bara" 63h som är obligatoriska. =)

2008-05-26 @ 22:03:47
Postat av: E

Nejmen vad duktigt..hinner du?!otroligt!

2008-05-27 @ 00:06:18
URL: http://www.mswerner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0