History of Medicine

Imorgon har vi en tenta på History of Medicine. Har aldrig kännt så förut, men jag hatar spendera mitt värdefulla liv på ett ämne som verkligen känns meningslöst för stunden. Vi är mitt i en tentaperiod, där nästan halva ens liv ska avgöras beroende på om man klarar anatomi- och histologitentan eller ej...och här har jag suttit hela dagen med History of Medicine, istället för att plugga de två ovan nämnda ämnena. Faen, faen, faen! Ligger redan 3 kapitel back i histologi-planeringen, och har inte ens öppnat anatomiböckerna! Ångest upphöjt till 2.

Sedan har jag precis tänkt igenom terminen som varit. Har kommit på att jag hjälpt ungefär halva English Division I med något ärende - något som har tagit min tid, min energi och mina poäng på tentorna! Nu låter jag säkert helt desperat och elak, men det är sant! Först tolkade jag en jävla massa för att folk skulle få sina rum, sedan skrev jag intyg till folk som ville träna på gymmet precis intill studenthemmet istället för att gå på den obligatoriska Physical Education. Jag har hjälpt folk flytta, möblera om rum, beställt taxin och mat från olika hörn, fixat nya kylskåp när deras inte fungerat, tolkat för "panisarna" i receptionen, och för vår polska kierownik (manager, som förövrigt inte kunde ett enda ord på engelska!) och många har kommit förbi mitt rum, knackat på och bett om hjälp med olika ärenden. Det är min personlighet att hjälpa till, men ibland önskar jag att jag bodde en bit ifrån skolan och lite mer avskilt. Det har hänt att jag vart ledsen, stressad och "idiot-stämplad" - vart fanns då alla dessa människor jag hjälpt?!

Jag vill återigen påpeka; detta är MIN blogg och jag skriver vad JAG vill.

Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tråkig blogg, vart är bilderna?

2008-05-29 @ 10:01:51
Postat av: Oliven

Har inte kommit så långt i "blogg-utvecklingen", så jag vet inte hur man fixar in bilder. Men även det kommer en dag...

Och tycker du bloggen är tråkig, så läs inte! Easy.

2008-05-29 @ 10:28:34
URL: http://angel99procent.blogg.se
Postat av: E

Vadå tråkig!!
Ellerhur, var mer ego Olivia från och med nu!

2008-05-29 @ 12:33:51
URL: http://www.mswerner.blogg.se
Postat av: ....

Är det nånting jag har lärt mig på det här stället är att inte vara alltför godtrogen, ha inte för stora förväntningar på folk och att vakta min rygg. Svår men jävlig nyttig läxa.
Det är bra att du har insett saker o ting nu, tro mig man blir en mycket starkare människa. Man har sina motgångar, men att lära sig nånting av de gör en till vinnare! Stå på dig vännen, kör ditt eget race, var med de personerna som får dig o må bra o skit i resten!

2008-05-29 @ 13:18:59
Postat av: Karin

Satsa på dig själv gumman, det är du värd! Glöm inte att du är bäst!

2008-05-29 @ 22:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0