Glad och nöjd

Jag har varit både nöjd och glad på senaste, och det är precis så det ska vara!
Har kommit igång med joggingen - även om det inte blir många minuter per dag så är det trots allt motion, bättre det än att sitta och knapra i sig onyttigheter...

Igår fick vi resultaten från vår sista Histology Midterm, och jag fick 30p utan att ens ha öppnat boken! 38p var godkänt, och hur tokigt det än låter så är jag nöjd. Grejen är den, att jag hade sista retake i Embryology bara dagen innan Histology-midterm, och är det sista chansen så är det, man satsar allt och lite till! (annars satsar man "bara" allt) Jag är nöjd med att ha 30p-kunskap i huvudet utan att plugga, det känns bra - för hur svårt är det då att lära sig de där 8 poängen?! (och förhoppningsvis mer än det!)

Livet känns bra, inte riktigt som jag önskar..men jag är frisk, glad och nöjd med allt som händer omkring i mitt liv. Imorse sprang jag en runda i skogen alldeles själv, för mina "jogging-kompisar" var på lektion. Därefter blev det lite Histologi i skolans bibliotek och Selective courses: Anatomy, där jag och min klasskamrat Jessika gick igenom hela Thorax i extrarapid-tempo. Det kändes som man förstod allt bättre på 2h med Jessika än när vi hade Thorax i class under året; förhoppningsvis för att man blivit smartare!  =)

Okej nu har det tagit mig över 4h att skriva detta inlägg, bara för att jag hela tiden gör andra saker emellan.
Så nu får det vara nog, ska sova! Gonatt.

Kommentarer
Postat av: rimiss=)

"Ingenting ger sådan framgång som ett intryck av framgång." //Christopher Lasch(1932-94)samhällskritiker

2008-05-22 @ 11:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0