En helt vanligt polsk helgdag

Idag är det en helgdag i Polen, som heter Boze Cialo - vilket på svenska betyder Guds Kropp.
Jag är inte helt säker på vad helgdagen innebär, så jag ger mig inte in på att förklara detta. Men i vilket fall som helst så innebar det för oss studenter, en ledig skoldag! Ledig skoldag är INTE lika med ledig vardag, nej nej!

Jag väcktes till väckarklockan kl.08 och fick panik av att jag varken visste vilken dag det var eller vilka lektioner som väntar. Men det var ju fortfarande den där polska helgdagen...
Krister avslöjade att jag hade pratat i sömnen under natten; mumlat något om att "afrikanska barn kan så ett frö och låta det gro"...undrar om man börjar bli lite stressad trots allt?!
Jag masade mig ur sängen, för att ta starta dagen med en joggingtur med mina jogging-kompisar; Carolina och Janusz. Inga affärer är öppna idag pga. helgdagen, så jag hade problem med är att införskaffa föda till frukosten. Efter frukosten som blev  "man-tager-vad-man-haver-meny", pluggade jag lite histologi inför Final Exam som är om ca 3 veckor, därefter blev det paus för ett avsnitt av Dr. House och jag fortsatte med histlogi.

Nu blir det ev. ett till avsnitt av Dr.House (japp, jag är beroende!) och sedan ska jag sova. Imorgon väntar nya histologiska äventyr i skolans bibliotek...Gonatt allesamman!

Kommentarer
Postat av: calle

Jasåå, har du också kommit med i blogg-gänget:) Trevligt. De e skönt att skriva av sig ibland och så. Jag kommer följa den såklart!!! Kolla inte föör mkt på house, själv har jag kommit hur mitt beroende, blev för långtråkigt i slutändan, vilket är rätt skönt. :)

2008-05-23 @ 22:59:41
URL: http://mellner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0