Svårt att plugga i vackert väder

Det är soligt i Gdansk. Soligt, mysigt och varmt. Önskar alla tentor vore dåtid, men istället är de en snar framtid.

Idag har jag försökt plugga på balkongen, det gick rätt okej men jag föredrar biblioteket för då blir det mer effektivt. Så imorgon blir det biblioteket forever! Ikväll ska jag flytta upp till 3 våningen i studenthemmet. Vi får ett rum från skogssidan, istället för det vi har nu - från solsidan. Det är inte värt det skulle en och annan säga, för vi slutar skolan om knappt 1 månad och då ska man flytta ut. Men jag har tänkt igenom mitt beslut...

Fördelar med vårt nuvarande rum (solsidan):
- soligt
- varmt
- färdigmöblerat
- min "zombie-granne" (lika trött och rufsig i håret som jag på morgonen, så man känner sig inte så uttittad)
- eget skåp i köket för alla kastruller, köksredskap och mat - eftersom alla andra har alla sina prylar på rummet

Fördelar med vårt "nya" rum (skogssidan):
- man distraheras inte av människor, likbilar, barnvagnar, hundar som passerar utanför fönstret regelbundet
- man blir förhoppningsvis inte väckt av hunden som skäller regelbundet tidigt på morgonen
- man störs förhoppningsvis inte av fulla polacker som skriker "kuuurva!" (= hora på polska) utanför ens fönster
- man slipper höra vad ens klasskamrater ska göra under dagen, när de genomför en konversation med sina kompisar genom fönster/balkongen
- man slipper se solnedgången, och bli lika stressad och överraskad varje gång pga. att dagen redan gått förbi
- vacker skogsutsikt, vilket innebär att man i princip inte har något spännande att glo på
- det finns ingen sol; det bli kyligare vilket innebär omysigare atmosfär ---> mera plugg!
- medan man flyttar alla prylar, kan man passa på att rensa lite innan flytten om 1mån
- det är härligt byta omgivning
- min ena joggingkompis kommer numera vara min granne, som man kommer blir väckt av kl.08 för att motionera!
- den gemensamma balkongen har inget tak, så man kan sola mera!! (om man nu har tid för det...)
- mörkare rum; bättre och längre sömn
- i mörkare rum kan ev. en film slinta förbi här och var, utan att solstrålarna reflekteras i skärmen!
- tystare korridor; framför allt pga. att det är sista våningen (ingen bor ovanför ens rum!)

Jag inser snabbt vilket rum som vinner utmaningen, om att få så oerhört viktiga och fantastiska människor som jag och Krister är, som inneboenden...höhö!

Snart blir det flytt, först en joggingtur. Och innan det ska jag läsa lite histologi.
Mycket planer, lite tid. That´s me - tidsoptimisten herself! =)

Kommentarer
Postat av: maria

skönt för er all byta rum, och va roligt att familjen kom på besök. Bra blogg kram maria

2008-06-02 @ 21:14:00
Postat av: E

det var mkt mer positivt med det nya rummet. Det kommer bli perfekt tror jag! haha och den var ju bra "man slipper se solnedgången"hahah jag förstår hur du menar, verkligen!:)

2008-06-03 @ 20:41:18
URL: http://www.mswerner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0