Summertime!

Och där var första året av Med School över!

Lyckades dock inte med teorin i Anatomi, så det blir lite repetition över sommaren. Men det är ingen fara, jag njuter mer än någonsin - när jag läser och förstår! Förut läste jag en himla massa, förstod inget och läste vidare. Om det ska vara lättare att ´flowa´ med redan i början, så ska man helst ha:

- mycket bra läsförståelse i engelska
- en utarbetad och fungerande studieteknik, redan innan man kommer hit!
- motivation
- kämpevilja
- redo att göra olika typer av uppoffringar
- inspiration

13st elever klarade teorin i anatomi, av ca 100st som vi är på första året! Ytterligare 10st fick en chans på munta. Totalt räknat klarade ungefär 20% av oss anatomin, gratis till Er alla!

Men speciellt har jag tänkt på en person, som jag vill ge stående ovationer till, min kompis Eva Gullberg! Anatomi är inget lätt ämne, och speciellt inte här i Polen. Men att ta sig från "röda mattan" (red zone dvs. man riskerar att inte få göra Final Exam överhuvudtaget!) till Oral i Anatomi, det är jävligt starkt gjort! Och Eva, jag tycker du förtjänar stående ovationer - det är tysta och de är svaga, för just nu är det bara jag som applåderar...

Eva, du är en smart tjej och du klättrar, du ser ditt mål och du gör inte mycket väsen omkring dig - klättra på i det tysta!
Jag hittade detta citat och dedikerar det till Dig:

"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre. "

Kommentarer
Postat av: Paz

Sluta stressa då din lille räkekorre! :)

2008-07-02 @ 10:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0