Slapp-dag mitt i tentaperioden

Dagen började med att jag fick utskällning. Hurra! Vilken kanonstart på en dag som denna...

Jag tog en day-off och har slappat igenom hela dagen. Carolinas polskagrupp skulle på utflykt till Gamla Stan, så jag hängde på. Efter det stack vi till en sushi-restaurang; jag var dock inte alls imponerad! Först och främst äter jag inte havsmat, så det var miss nummer 1. Men vi gick dit ett stort gäng, så det var mest en "social grej". Miss nummer 2 var att man fick betala hela 32 PLN för några stycken sushi-rullar dvs. lite ris, en klick lax (inte mer än 1cm i diameter!), inrullat i någon slags havstång...låter kanske inte så gott, och det var det faktiskt inte heller! Jag fick till och med kväljningar några gånger, när jag skulle äta fisk-grejen, som dessutom skulle sväljas hel. Låter verkligen inte som något man gör frivilligt! Sedan vet inte heller vad man betalade för; för inte var det maten iallafall - vad kan lite ris kosta, tillsammans med en klick lax?! Jag intalade mig själv att jag betalade för en slags matkonst; rullarna var verkligen fint gjorda och dekorerade....och jag mådde genast mycket bättre.

Vi gick därifrån och jag var mer hungrig än vad jag var innan vi kom till restaurangen. Nu började jag också få smått ont i huvudet (pga hungern). Vi stannade förbi Grycan (jättegod polsk glasskedja), och köpte varsin 0,5L glass-burk. Sedan promenerade vi hemmåt, där det blev 3 avsnitt "Friends" medan vi vispade i oss chokladglassen. Jag var fortfarande hungrig så det blev en nudelsoppa och pannkakor med 1h uppehåll. Kanske låter det som jag har en gigantiskt matsäck, men ska man äta så ska man. Jag vill gärna känna att hungern försvinner med mängden mat...! Nu ska jag se ett Dr House avsnitt och sova i mitt nya rum. Jag stortrivs!

Efter dagen som gått:
- utskällningar härdar; bara man står på sig och inte låter sig köras över
- jag har ytterligare en erfarenhet i mitt liv; att ha ätit sushi
- jag har lärt mig en läxa; att aldrig testa sushi mer
- Grycanglass får mig på bättre humör
- det finns folk omkring som får mig att må bra, håll fast till de!

Imorgon väntar en ny dag, nya äventyr, nya grejer att lära...

Gonatt.

image3

Kommentarer
Postat av: Krister

Vissa fick ju ingen glass alls, får väl fortsätta med mina nudlar och Naruto...

2008-06-05 @ 13:22:00
Postat av: Evelina

nä vad gulligt, pojkvännen kommenterar:D

Du jag gillar inte heller rå fisk, kvälvningar!

2008-06-07 @ 01:00:20
URL: http://mswerner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0