Sommarlovet 2008

Det efterlängtade sommarlovet är äntligen här! Det känns så skönt att "bara vara". Snart har jag varit hemma i Göteborg 1 månad sedan skolan slutade, och tiden den går otroligt snabbt. Det har inte funnits mycket tid för det efterlängtade "bara vara", istället har jag hjälpt mina föräldrar med allt förberedande arbete till husförsäljningen; spackla, måla, flytta möbler, sälja grejer på Blocket.se, rensa porslin, kläder, prylar, göra kartonger med "bortskänkes", köra till tippen med kartongerna eller skräpet osv. Och inte nog med det, vi har ett bröllop på gång! Mamma ska gifta sig 08-08-08 så det är fullt upp med planeringen kring detta; florister, frisör, håruppsättningar, meny, namnbrickor, vin, champange, maträtter, efterrätt, dekorering, bordplacering, fotograf, klädsel osv. Hittills har min familj stått i centrum och jag har hjälpt de med diverse saker. Efter det har jag flyttat in hos Krister föräldrar där vi började besöket med att rensa ur hans lillebrors Niklas rum, och 2st stora svarta sopsäckar bars ut fulla med skräp och onödiga saker. Grr! Varför ens samla på sig så mycket, jag hatar det!

Hittills har det vart mycket stress, rensning och jag har hjälpt till här och var. Det efterlängtade sommarlovet...
Jag har varken hängt på stan, hittat på saker med mina kompisar, festat, gått på Liseberg, grillat, badat eller åkt till landet. Men jag har varit med min familj och även om livet bjudit på många äventyr och våra dagar har varit fullspäckade, så har jag iallafall spenderat tiden med de!

Nu återstår det ca 1 månad tills det är omtenta i den teoretiska delen i Anatomi.Som tur är är den praktiska redan avklarad! Men jag inser nu att 1månad inte är så mycket tid, så jag börjar bli nervös - måste verkligen sätta igång och plugga nu!

Det är först efter omtentan som det eventuellt kommer finnas tid kvar för att "bara vara"...lite tid för mig själv, innan det andra spännande året börjar på Akademia Medyczna i Gdansk. Ser verkligen fram emot det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0