Kassa Vänner


Jag är besviken på mig själv just nu. Men mest kanske på att jag är så otroligt godtrogen och kanske en gnutta naiv, och kanske ännu mer på de som anses vara "mina vänner". Speciellt nu när resultaten från proven kommit; aldrig är det någon som vill hjälpa mig, alla hjälper bara sig själva medan jag försöker trösta hela världen, när de kommer till mig och ber om hjälp. Jag har hjälpt människor; och problemen handlade om allt mellan himmel och  jord. Fastän jag vill skrika ut om vad alla människors problem handlade om så hela världen får reda på varför jag mår som jag gör, så har jag lovat att hålla allt för mig själv. Och jag håller det jag lovar.

Jag vill skrika för att jag är besviken just nu.
Jag är ledsen att det inte finns någon som hjälper mig!!

Jag ska nog göra det min klasskompis tipsade mig; oavsett vilka "vänner" man har, vilka som är dina riktiga vänner och vilka som är "vänner" - ska man mest lite på sig själv.
Man får börja lite mer på sig själv, och bli ännu starkare!

För vilka är mina vänner här egentligen? Har jag ens sådana?
Nu ska sluta grina, för det tjänar ändå ingenting till.

Men bara så ni vet.
Jag är inte er vän längre, så förvänta er inte att jag hjälper till nästa gång! Oavsett anledning. Mina resurser är slut, eftersom ni har förbrukat era.

Likaså förväntar jag mig ingenting av er nästa gång.
För då slipper jag iallafall bli besviken på hur kassa vänner Ni är!!



Jag och min skyddsängel. Han och jag mot alla odds!


Over and Out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oliven,

du ar en av de absolut vanligaste manniskor jag nagonsin har traffat och du ar en av de basta vanner jag kan tanka mig. Du har hjalpt mig, och uppenbarligen manga andra, nar det har varit svart.. Lova att borja prioritera dig sjalv och visa for folk att du inte alltid kan stalla upp. Att trosta resten av varlden ar inte din uppgift, ta hand om dig sjalv sa far de andra klara sig sa bast de kan. De som inte staller upp tillbaka for dem du har stallt upp for, ar inga att ha. Var inte besviken pa dig sjalv, det ar de kassa vannerna som ska vara besvikna pa sina beteenden.

2008-12-10 @ 00:19:06
Postat av: Tess-Angelica

Svar: Fallande snö =)

http://www.designadinblogg.se/2008/december/fallande-sno.html

2008-12-10 @ 00:24:32
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Frk Werner

hm.. Tråkigt att du känner så starkt inför det här. Jag förstår att man blir ledsen på dem man tror sig bryr sig men egentligen inte gör det alls. Det verkar inte tjäna ngt till att vara extra snäll mot någon för man får inget tillbaka..Det har slagit mig. Var EGO. helt seriöst. Du har inte tid att ta hand om andra. Du är prio ett..sedan kommer kanske Krister;) Men så tycker jag du ska köra!

Du kan vara snäll mot folk osv. men du ska inte behöva göra någon aktion, ingen fysisk gärning...längre. Välj dem som du bryr dig om på riktigt och som gör det tillbaks.

Unna digsjälv ist! En riktig vän..är inte dem man måste ställa upp för utan de som gör det för dig!

2008-12-10 @ 17:58:00
Postat av: Anonym

Ärligt talat,jag blir riktigt förbannad på dig. I tidigare inlägg så säger du att du inte har några vänner och sen säger du att du hjälper alla. Varför liksom? Varför hjälpa människor som inte är dina vänner? Framförallt inte på din utbildning osm verkar vara svår. Det är aldrig någon annans fel att du inte klarar dina prov. Som jag läsat och tror uppfattat rätt så pluggade du inte så mycket veckan innan provet, du drack drinkar,spelade spel,tränade och gjorde annat. Kanske måste du göra annorlunda? Jag kanske dock inte kan säga, för jag pluggar inte det du gör så jag vet inte hur läget är exakt för dig men iaf..

2008-12-10 @ 20:52:16
Postat av: E

haha jag tror den som skrev det sista där är någon du känner väl!

2008-12-10 @ 23:27:17
Postat av: Jessica

Jag har inget hängt med i debatten riktigt men jag hoppas iaf att du vet att du har vänner som gärna hjälper dig om du bara ber om det! =)Jag tror sen precis som Evelina skrev tidigare att det är viktigt att man tar hand om sig själv,ibland behöver man sova ut den där dagen, vissa dagar går det bara inte att plugga osv. Jag hoppas iaf att du tar mer tid åt dig själv nu än andra. Du ska verkligen ha en eloge som hjälper så många andra men ibland kanske du behöver tänka mer på dig själv (jag vet att du förstår vad jag menar). Känner du dig ledsen och vill prata så kan du alltid höra av dig så tar vi en fika =) kram!

2008-12-11 @ 00:49:00
URL: http://jnauska.webblogg.se/
Postat av: Jennet

Kvinna!!! Vill du ha hjälp...BE OM DET what the fuck folk ser ju inte man fattar ju inte. Man kan inte går runt från rum till rum dorm till dorm och knacka på deras dörrar o fråga om de vill ha hjälp för jag kan järna göra det...BE OM HJÄLP KVINNA!! det e inget fel på det

2008-12-21 @ 00:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0