Ge mig mer jul!


Hela onsdagen har rusat förbi, full av lektioner! Jag är tillbaka från Parasitologin, och istället för att pressa mig och plugga inför Biochemistry som är i övermorgon, så gör jag annat.

Någonstans långt inne i mitt hjärta kom jag på att jag har fått tillbaka den där "spännande-och-efterlängtade-jul-känslan" som man hade som barn. Den där mysiga känslan som försvann, när man kom på att Tomten var en fusk-Tomte. Det känns helt underbart att den där känslan är påväg tillbaka - jag sitter och skriver önskelistan på julklappar, jag drömmer mig bort i framtiden då jag har egen familj, hus och barn - där jag kan ha min jul så som jag vill ha det, där jag kan fixa mitt hem på det sätt som jag alltid drömt om och där jag bakar underbara kakor och bakelser, som jag sedan lägger in i genomskinliga glasburkar med små söta handgjorda etiketter på.
Helst med en liten pärla på!

"Så ge mig trettio grader kallt,
tomtar överrallt och en skog av gröna granar.
Jag vill ha snötyngda hus, tusentals ljus,
 kulörta kulor i drivor.
 Bjällerklang som akompangemang och alla julens skivor"




Vi gjorde gröt till kvällsmål och jag fick den där härliga "jul-känslan". Därefter gjorde Krister en drink till mig, och den sitter jag och slurpar nu. Bara ni inte tror att jag slurpar sprit så här varje vardag...! Snart ska vi titta på ett ´Heroes-avsnitt´ snart och komma i säng tidigare än vanligt. Jag vill vila ut och kunna spendera så gott som hela morgondagen med Biochemistry-plugg. Det är väldigt mycket plugg. För att vara mig.

Men ibland så måste man. Bara sätta sig på "de 5 bokstäverna" och läsa.
Ibland önskar jag att någon kletade ett riktigt bra superlim på min stol. Då skulle jag sätta mig där och aldrig mer komma upp därifrån. Varför kom jag inte på den briljanta idéen redan förra året? Det skulle göra succé!




PS. Hittills har jag inte kunnat lägga upp bilder på bloggen, för min "lägga-upp-bilder-på-bloggen-funktion" var sönder. Nu har min man installerat om min dator, så framöver ska jag försöka dokumentera min vardag lite bättre.


Godnatt Vänner!

Kommentarer
Postat av: Melissa

Åh, julkänsla! Vill också ha!



Klart du skall signera änglakusin -ju fler som vågar beteckna sig som "ängla..." desto mer accepterat blir det och desto mer ok blir det att prata om de som inte är kvar på jorden. Det är ju vi svenskar som är lite mesiga, faktiskt, andra sidan jordklotet vågar ju.



Åh, blev verkigen sugen på den där julkänslan nu...

2008-12-04 @ 10:55:02
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0