"Blatte"-skämt


Alla prov gick skit, men jag orkar inte ens bry mig. Jag har kämpat på och ett halvår har snart gått. Jämfört med förra året har jag lärt mig att ta en dag i sänder, att inte oroa mig för det som komma skall utan det som är just nu. Och det känns bra! Och jag mår bra. Det var ju det som var min prioritering i år.

Blev ingen julmarknad i söndags, men jag ska dit definitivt imorgon tillsammans med min man. Ska bli skönt att komma bort från campus litegrann. Bara jag och min man.

Just nu är jag så trött, att jag kan somna ståendes. Skulle vilja lägga mig och sova tills jag inte orkar sova mer. Men först ska jag till gymmet, och dokumentera lite därifrån med min fotokamera. Jag gör det så att ni får hur det ser ut i ett äkta polskt gym. Sedan finns det ju även exklusiva gym i stan, men de är alldeles för exklusiva för mig.
Så jag håller till det som passar mig bäst. Det polska gymmet med elektronik ur funktion, vajjer som hänger, stora spännisar till biffkillar och obekväma hantlar.
Men det är just det som gör Livet roligt! :)

Här bjuder jag på lite "blatte-skämt".
Antar att det är bara jag som tycker det här är kul?!




Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du har helt rätt! Det enda som betyder något är att man mår bra just nu och här! Finns alldeles för mycket som får en att må dåligt i världen ändå =) Kan alltid ta det på omtenta =)

2008-12-08 @ 23:01:23
URL: http://jagochhoppet.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tänk på de som en dag helt plötsligt drabbas av en aneurysm och hamnar i koma, får cancer i ung ålder dör, blir sjunka, tappar någon närstående...prov är inte allt. Vi lever, that's what matters!

2008-12-09 @ 00:53:50
Postat av: Jaana

Tyckte att skämtet var rolig! Helt okej för att den gjort av en ínvandrare.... :)

2008-12-09 @ 21:11:29
URL: http://jaanaohranen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tyckte Jaanas kommentar var ganska rolig och bra med tanke på att hon är svensk men trots detta inte kan skriva med korrekt svensk grammatik.

Haha Jaana, helt okej för att DEN GJORT av en svensk... :)

2008-12-14 @ 15:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0