WW2-jubileum!


En sak är att planera och en annan sak att genomföra det. Jag märkte det idag.

Planen var att sätta igång med Biofysiken ganska snart efter Biochemi-provet. Men efter tentan drog vi in till Gamla Stan tillsammans med Henny, Sara och Eva. Vi satte oss och käkade ute och njöt av solen. Jag kan inte förstå att det fortfarande är sommar i Gdansk, så himla härligt att komma tillbaka till en "varm stad"!
Det är massa poliser överallt i staden, eftersom president Putin och några andra "viktiga människor" är på besök i Gdansk. Presidenten har tydligen hyrt hela Grand Hotel i Sopot för sig själv och hans folk, glassigt!!

Idag är det nämligen 70år sedan andra världskriget började. Jag har tänkt mycket på det där med krig, och jag tror nog inte ens att man fattar VAD det är för något föränn man överlevt ett själv. Jag är så tacksam att vi har tak över huvudet, mat på bordet, en god natts sömn och lugn och ro omkring oss. Vad mer behöver man egentligen?!

Biochemi-tentan var helt okej. Svårighetsnivå var lik den på Final, men nu har man ju 10 dagar mer "erfarenhet". Igår skulle jag tränat på att måla bilder, och Krister och jag började vid kl.23. Efter att ha målat 3st strukturer, somnade vi vid midnatt - haha, vilket skämt!! Men guess what?! En av de strukturerna kom idag! Hela 3 poäng till mig :)

Vi får se om det blir ris eller ros.
Resultaten kommer ikväll eller imorgon bitti, säger de iallafall.

Jag är trött och har fortfarande inte kommit igång med Biofysik-plugget.
Usch, segt är det men "synden straffar sig själv".
Jag pluggade inte då jag skulle ha gjort det, då måste jag plugga nu istället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0