Bowling, efter Parasitology Exam!


Vissa kompisar vet man, att det är ens riktiga kompisar. Carolina är en av mina riktiga kompisar! Förra året fick hon mig att bli mer nöjd med de resultat jag fick. Och att tänka i "hur mycket la jag in, hur mycket fick jag ut"-systemet:

- inte i tid
- inte i energi
- inte i antal gamla prov man fått tag i
- inte i antal kaffekoppar man druckit
- inte i antal sömnlösa nätter


Hon fick mig att se på hela studieprocessen som ett komplex!

3 dagar
Biochemistry-plugg och jag får 45% - och ja, jag är riktigt nöjd! För tänk om jag bara hade lite fler dagar att plugga på? Det skulle göra susen! Visst skulle jag hellre vilja ha mer än så, men med tanke på vad jag lagt in komplexet och hur mycket jag fått ut av det - så är jag nöjd! Okej, jag är inte "Einstein" - för det finns säkert studenter som på samma 3 dagar skulle ha fått 100%!

Och grattis till er andra som lyckades på ett eller annat sätt, som nådde era mål! Till er andra; det kommer fler chanser! Än är inte andra året över, vi har fortfarande 5 månader kvar. Massa tid att utnyttja, massa tid att lära sig nya saker på.
Både i skolan och om sig själv;

- hur man fungerar?
- vad man mår bra av?
- vem får en att må bra?
- vem som har ett positivt inflytande i ens liv?
- har träning/hobby fått en liten plats i ens studentliv?
- man kanske ska skaffa sig ett rikare studentliv överhuvudtaget?
- kanske ska man ta avstånd från de där "negativa" människorna?


Jag följer självklart mina egna råd. Och jag mår bra!
För mig är det ´all that matters´.



Henrietta i farten.



Igge förbereder sig för ett kast...



Krister försöker immitera "korsa-benet-snett-bakom-posen".



Flinande fånar!


Over and Out.

Kommentarer
Postat av: Krister

Synd att vi inte hann spela klart den andra och "riktiga" rundan där broccolin stod på spel. :P

2009-01-22 @ 17:46:59
Postat av: jennet

Hahahaha...idiot här snackar hon om viktiga grejer o så kommer du med din kommentar :))...glad att du mår bra nu Olivia:))

2009-01-23 @ 08:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0