Påtända fåglar?

Okej, det är kanske konstig rubrik men inget annat passar bättre.
Sedan några dagar tillbaka börjar konstiga saker hända medan jag sitter på rummet. Och det ännu mer konstiga är att det händer när Krister är i skolan. För några dagar sedan flög det in en fågel i vårt rum, och slog huvudet några gånger i fönstret innan jag öppnade balkongdörren och släppte ut han.

Idag var det rusningstrafik utanför vårt fönter, då flera fåglar flög mot vårt fönstret, studsade ifrån och flög vidare. En del fåglar imiterade kolibri-fågeln och flaxade intensivt och megasnabbt med vinglarna och försökte hålla sig kvar på samma plats i luften. Andra började gnaga i skåran mellan fönstret och byggnaden, på olika ställen. Sedan var det ytterligare andra som förde massa konstigt väsen omkring sig. Jag satt på min säng och tittade på fascinerat.

Krister kom hem, och allt blev lungt igen.
- Är inte det helt galet?! Vad har hänt med våra "vanliga fåglar"?


Här kommer några bilder från gudomliga hösten i Gdansk, Polen.
Det är ytterligare en grej, som skiljer Sverige och Polen. Var så god och njut! :)












PS. Detta är förövrigt min jogging route. Inte undra på att man är motiverad!


Kommentarer
Postat av: Dida

Ja verkligen underbara bilder! Men man kan inte klaga på svenska hösten! Den är väldigt fin den också! =)

2008-10-23 @ 11:25:24
Postat av: Hanna

fina bilder =) polska hösten äger den svenska :P

2008-10-23 @ 14:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0